【在校生・保護者の皆さま】8月以降の予定変更について/ Schedule change from August

生徒・保護者の皆さま

 報道等でもご存知の通り、現在大阪府内で感染者数が急速に増えております。7月29日には、1日の新規感染者が全国で1000人を超え、大阪府も200人を超えました。また、7月29日付で大阪府教育庁(私学課)より、府内学校の状態をイエローステージに移行し、最大限の警戒態勢を求める旨の通達がありました。

 この数週間、大阪府下の学校では、感染者が出て休校する例が次々出てきております。
IHSでも、感染不安のため、登校したくない/これ以上登校させられない、という生徒・ご家庭からの声も多くいただいてまいりました。

 大阪府からの緊急通達と現在の感染拡大状況を受け、生徒の皆さんとご家族の安全・安心を第一に考え。IHSは、来週8月4日(火)よりオンライン授業へと再移行することを決定します。

 生徒の皆さんには、7月の全員登校期間、マスク着用や消毒など感染防止対策に協力していただき、本当にありがとうございました。不安や窮屈な思いをさせることもあったかと思います。そんな中で日々しっかりと授業を受けてくれた皆さんに、改めて感謝いたします。

 以下、現時点での決定事項をお伝えします。

・オンライン授業実施期間:8/4(火)~8/21(金)(8/11~14はお盆休みのため、実質2週間)
※6月まで実施していたGoogle Classroomによるオンライン授業の形態です。オンライン授業のルールは、基本的には6月に実施したものと同じですが、ルールや詳細について、8月3日(月)SHRにて再度お伝えします。

・オンライン授業の受講環境に懸念があるご家庭は、お知らせください。

・8/24(月)~27(木)の期末試験については、検討の上、後日お知らせします。

・8/1(土)に予定しておりましたPTA保護者会ですが、急遽「中止」とさせていただきます。ご予定いただいていた保護者の皆さま、大変申し訳ございません。

・生徒の皆さんには、7/31(金)・8/3(月)の2日間で、オンライン授業のため、教科書を持って帰ってもらう必要があります。持ち帰るためのカバン・袋などの準備をしてきてください。

校長 鍛治田 千文

---
Dear IHS Students, Parents, and guardians,

As you may have heard in the press, the number of new cases of infection in Osaka Prefecture is rapidly increasing; on July 29th, the number of new cases per day exceeded 1,000 nationwide, and the number of new cases in Osaka Prefecture exceeded 200. Yesterday, the Osaka Prefectural Office of Education (Private School Division) notified that the status of schools in Osaka Prefecture has been moved to the yellow stage and that maximum vigilance is required.
Over the past few weeks schools in Osaka Prefecture have been closed one after another due to the outbreak. There are also some families who are reluctant or unable to allow their children to come to school due to concerns about infection.

In response to the notice from Osaka Prefecture and the current outbreak, we have decided to reintroduce online classes for the safety and security of our students and their families from next Tuesday, August 4th.

 We would like to thank all of our students for helping to prevent infection by wearing masks and disinfecting during the entire school year in July. We know that there were times when you felt anxious and confined. We would like to thank everyone again for attending classes every day.

The following are the decisions we have made at this time:

- Online classes schedule: Tuesday, August 4 - Friday, August 21 (August 11-14 is the Obon vacation, so it will be about two weeks in fact)
* We will use Google Classroom for online classes.
* The rules for the online classes are essentially the same as the ones we ran in June, but we will be sharing the rules and details again on Monday, August 3.

- If you have any concerns about circumstances to take online classes, please let us know.

- The final exams from Monday, August 24 to Thursday, August 27 will be discussed and announced at a later date.

- The PTA parents' meeting that was scheduled on Saturday, August 1 has been cancelled due to this unforeseen circumstance. We apologize to those who had planned to attend this meeting.

- Students will need to take their textbooks home with them on Friday, July 31 and Monday, August 3 for online classes. Please come prepared with a bag to take home.

Headmaster Chifumi Kajita